← Alle standpunten

Toerisme

  • Door het aantrekkelijker maken van ons toerismekantoor in het gerenoveerde historische stadhuis wordt er een toeristische impuls gegeven.
  1. De promotie van de stad in al haar aspecten blijft het doel van onze toeristische dienst. Wij denken dan o.a. aan de promotie van de Basiliek, die door de stad zelf moet gebeuren, en alle andere bezienswaardigheden in de historische binnenstad, musea, evenementen, wandel- fiets- en kanaaltoerisme, gastronomie, brouwerijen, streekproducten, het Hallerbos, etc. De promotie moet ook digitaal gebeuren, o.a. via apps die bijvoorbeeld rondleidingen geven en augmented reality.
  2. Een goede bewegwijzering naar de attractiepolen van onze stad vanuit de stadsrandparkings, het station en de stadskern is een toeristische must.
  3. Internationaal plaatste Halle zich de afgelopen tijd knap in de kijker door zijn het hyacintenfestival in het Hallerbos. De gratis pendelbus tussen de stad en het bos is een groot succes. Er wordt verder nagedacht welke bijkomende maatregelen er ter zake kunnen genomen worden.
  4. Halle heeft heel wat grote feestactiviteiten die tegelijk toeristische aantrekkingspolen zijn. Deze traditionele activiteiten willen we blijvend ondersteunen.
  5. Om ons toeristisch verhaal kracht bij te zetten willen we inzetten op busparking en openbare toiletten
  6. Wij willen ons toeristisch aanbod verder uitwerken en meer verspreiden in Vlaanderen. De stad doet dit via gerichte citymarketing en advertentiecampagnes.
  7. Wij willen het toeristisch aanbod uitbreiden door een toegankelijke, toeristische Halse wandeling te voorzien voor mensen met een beperking.
  8. Mogelijke nieuwe initiatieven in het kader van toerisme:
  • Organiseren van ‘Halle wandelt’ samen met de Nationale Wandelfederatie of Falos
  • Organiseren van ‘Halle fietst’ of als alternatief  de ’24 uur van Halle’ 
  • Organiseren van ‘Halle Culinair’ 
  • Gefaseerd uitbouwen van een echte Kerstmarkt ism de VHH en Halle Events, met attracties, standen, sneeuwtapijten, …