Personeel

• De stad moet een aangename plaats zijn om te werken. We moeten onze ambtenaren de mogelijkheid geven om op bepaalde momenten en onder bepaalde voorwaarden van thuis uit te werken of van op een andere locatie te werken. De stad moet daarnaast initiatieven vanuit de ambtenaren aanmoedigen om aan teambuilding te doen of activiteiten naast het werk te organiseren (zoals een kwis, barbecue, gezellige afterwork, samen pizza eten, etc.).
  • Bij de oppensioenstelling van ambtenaren volgt geen automatische vervanging. Het diensthoofd of de directeur van de betrokken dienst moet motiveren welk takenpakket vervuld werd door de persoon die met pensioen gaat, waarna het bestuur kan oordelen of een vervanging nodig, nuttig en dringend is.
  • We onderzoeken of we aan onze ambtenaren permanent plooifietsen of elektrische fietsen ter beschikking kunnen stellen. We overwegen de leasing van elektrische fietsen.